Peta generacija Svetionika znanja, kruševački tim se bavi turizmom

Postavljeno: 14.09.2021

Na „Svetionku znanja“ ove godine učestvuje 60 srednjoškolaca iz 15 gradova među kojima je Kruševac. Tim Kruševca ove godine čine četiri srednjoškolca, stručni i alumni mentor i lokalni koordinator, a pisaće projekat o temi turizam

„Svetionik znanja“ je tradicionalno takmičenje srednjoškolaca koje okuplja mlade iz 15 gradova Srbije s  ciljem  osmišljavanja kreativnih projekata za unapređenje lokalne zajednice. Mladi pišu projekte  koji će direktno reagovati na probleme u lokalnoj zajednici na jednu od pet tema – ekologija, turizam,  kultura, javno zdravlje i društveni aktivizam.

Peta generacija „Svetionika znanja“ startovala je početkom septembra trodnevnim seminarom u Valjevu, gde  su  timovi  srednjoškolaca  imali  priliku  da  se  upoznaju  sa  svojim vršnjacima,  koordinatorima  i mentorima kao i da steknu osnovna znanja o pisanju projekata i otpočnu rad na svojim idejama.

Na svečanoj ceremoniji otvaranja pete generacije projetka učesnicima se u ime Minstarstva omladine i sporta obratila Snežana Klašnja, koja je mladima dala vetar u leđa i dodatnu podršku za ostvarenje budućih projekata.  Nakon seminara pred timovima je još mnogo posla. Ideje koje su osmislili za vreme događaja treba da pretoče u  sprovodive  projekte, dok će  im  mentori i koordinatori maksimalno  pomoći da  svoje ideje realizuju i da istraju u zamislima koje su zacrtali.

Rad na razvijanju ideja do kojih su timovi došli u saradnji sa stručnim mentorima trajaće dva meseca, i obuhvata svakonedeljne vebinare koji hronološki prate razvoj ideja svakog tima. Provere napretka se organizuju  tri  puta  u  toku  programa  dok  se  i  sami  timovi  povezuju  putem  posebnog  programa „partnerskih  timova“  kako  bi  se  podstakla  kultura  zajedništva  i  pomaganja.  Finalni projekti biće predstavljeni na  završnom  događaju  Svetonika  znanja u  novembru  gde će  timovi predstaviti  svoje radove ispred stručnog žirija, koji  će  činiti predstavnici uspešnih  kompanija  koje posluju  društveno  odgovorno,  humanitarnih  fondacija,  medija  i  organizacija  koje  imaju  razvijene programe podsticaja omladinskog aktivizma i preduzetništva.

Bilo  da  njihova  ideja  odnese  pobedu na  Svetioniku znanja  5.0,  ili  ne, svi  timovi  će  nakon  završenog programa  imati  spremne  projekte  koje  će  moći  da  predstave  kao  lokalnu  inicijativu  mladih u  svom mestu.

Projekat se sprovodi uz finansijsku podršku Ministarstva  omladine i sporta, kompanije DM drogerie markt u Srbiji i Erste banke.

Ostale vesti

back-to-top