PU „Lokal pres“ pokreće kampanju „ZA sadržaje za mlade“

Postavljeno: 24.08.2020

Gradovi i opštine izdvajaju značajna sredstva za sufinansiranje projekta iz oblasti javnog informisanja. Međutim, vrlo mali procenat tog novca namenjen je informisanju mladih. Zbog toga je Poslovno udruženje Asocijacije lokalnih i nezavisnih medija „Lokal pres“ pokrenulo zagovaračku inicijativu „ZA sadržaje za mlade“

–  Analiza koju smo uradili obuhvatila je podatke iz 10 gradova i opština. Ona pokazuje da su tokom 2018. i 2019. kroz konkurse za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja posmatrane lokalne samouprave medijima kroz konkurse raspodelile ukupno 283.392.000 dinara iz lokalnih budžeta. Na žalost, tek 5,67 odsto tih sredstava bilo je namenjeno za informisanje mladih – kaže Snežana Milošević, generalna sekretarka PU „Lokal pres“.

Ovaj podatak je poražavajuć ako se ima u vidu da mladi uzrasta od 15 do 30 godina čine 16,5 odsto populacije u 10 posmatranih lokalnih sredina (Bor, Čačak, Loznica, Kruševac, Kraljevo, Raška, Sremska Mirtovica, Šabac, Varvarin i Vrnjačka Banja).

Podatke do kojih smo došli predstavićemo lokalnim samoupravama uz podršku mladih iz lokalnih sredina. Naša ideja je da deo sredstva koje gradovi i opštne već izdvajaju za informisanje usmere na kreiranje sadržaja za mlade. PU „Lokal pres“ u tome može da pruži kompletnu podršku lokalnim samoupravama, kako u kreiranju nepohodnih dokumenata na osnovu kojih će odluka biti doneta i sprovedena kroz lokalne budžete, tako i u obučavanju lokalnih medija za kreiranje sadržaja za mlade i uključivanje mladih u redakcije – kaže Milošević.

Da među mladima postoji potreba za medijskim sadržajima koji su upravo njima namenjeni pokazala je i anketa koju su, tokom avgusta 2019. godine, sproveli mladi volonteri PU „Lokal pres“ među svojim vršnjacima. Rezultati ove ankete pokazuju da 90,4 odsto mladih smatra kako u medijima nema dovoljno sadržaja za mlade.

– Mladi često nisu svesni činjenice da u medijima nema dovoljno sadržaja za mlade, a čak i kada jesu svesni onda misle da ne mogu da utiču na to da se nešto promeni. Zato smatram da će inicijativa „ZA sadržaje za mlade“ doprineti da mladi više razmišljaju o ovom problemu i pokrenu se kako bi doprineli da njegovom rešavanju – kaže Jovana Jović, brucoškinja na Fakultetu organizacionih nauka i pokretačica portala za mlade „Youth wibes“.

Pored Jovane Jović, kampanji „ZA sadržaje za mlade“ priključilo se još četrdesetak srednjoškolaca i studenata iz 15 gradova i opština Srbije.

Zagovaračku inicijativu „ZA sadržaje za mlade“ podržalo je i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije. 

Ministarstvo kulture i informisanja, koje se bavi sistemskim razvojem u oblasti medijske pismenosti i koordinacijom aktivnosti međunarodnih i domaćih aktera u ovoj oblasti, podržava ulogu Poslovnog udruženja Asocijacije lokalnih i nezavisnih medija „Lokal pres“ u zagovaranju za bolje informisanje mladih u lokalnim zajednicama u Srbiji i prepoznaje značaj zagovaračke inicijative „ZA sadržaje za mlade“ kao i dodatu vrednost koju bi njeno sprovođenje donelo građanskom društvu Srbije – navod se u pismu podrške Ministarstva kulture i informisanja. 

Poslovno udruženje Asocijacije nezavisnih lokalnih medija “Lokal pres” čine 52 lokalna medija. Udruženje postoji 25 godina i aktivno radi na podizanju nivoa slobode medija i govora kroz unapredjenje kapaciteta lokalnih medija i medijske regulative.

Zagovaračka inicijativa „ZA sadržaje za mlade“ sprovodi se u okviru programa „Aktivni građani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije“ koji realizuje BOŠ uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Ostale vesti

back-to-top