+381 64 812 51 81
Naslovna » Društvo » Plan urbane mobilnosti  – da se kroz grad šeta i voze bicikle

Plan urbane mobilnosti  – da se kroz grad šeta i voze bicikle

Do 2030. godine u Kruševcu održivi vidovi putovanja (pešačenje, biciklizam i javni prevoz) treba da budu zastupljeni sa 80 odsto, broj saobraćajnih nezgoda bi trebalo da bude drastično smanjen, dok poginulih lica u saobraćajnim nezgodama ne bi trebalo da bude. To je, izmedju ostalog, predvidjeno Planom održive urbane mobilnosti Grada Kruševca 2017 – 2030. godine, koji je u okviru Evropske nedelje mobilnosti predstavljen javnosti

Kruševac je prvi grad u Srbiji koji je sačini ovakav Plan, a vodio se iskustvima evropskih gradova u toj oblasti.

– U Planu koristimo reč mobilnost umesto saobraćaj, jer kada kažemo saobraćaj pre svega se misli na motorni, a cilj Plana je da se u u prvi plan stave pešaci i biciklisti, koji, uz javni prevoz, čine održive vidove putovanja – objasnila je Jelena Nikolić koja je sa Jelenom Brkanović, obe radnice Gradske uprave, sačinila tekst Plana.

Ona je podsetila da saobraćajna studija Kruševca iz 1990. godine pokazala da je u našem gradu tada sa skoro 72 odsto bilo zastupljeno pešačenje, oko 4 odsto su činili biciklisti, 6,5 odsto javni prevoz, a skoro 14 odsto automobili, dok danas pešači oko 44 odsto, a bicikle vozi 3 odsto.

– Cilj nam je da do 2030. godine skoro 80 odsto putovanja na području Kruševca čine održivi vidovi, a da medju njima bude 50 odsto  pešačenje, 7 odsto biciklisti i 21 odsto javni prevoz – kazala je ona.

Kako bi ti ciljevi bili postignuti Plan predvidja uredjivanje pešakih i biciklističkih staza, postavljanje parkirališta za bicikle, bolje organizovanje javnog prevoza.

Da je Plan, koji će tokom septembra biti na javnoj raspravi, a potom se naći pred odbornicima lokalne Skupštine, polazna osnova za konkurisanje za sredstva iz fondova Evropske unije, rekla je pomoćnica gradonačelnika za zaštitu životne sredine, Olivera Drenovac.

Prezentaciji su osim predstavnika gradova Niš, Kragujevac i Šabac pristustvovali i predstavnici Francuskog instituta iz Beograda i Niša.  

– Imali smo sastanak sa predstavnicima Grada, razgovarali smo o mogućnostima za saradnju sa gradovima iz Francuske koji dele iste probleme. Razmišljali smo o gradu Grenoblu, koji puno radi na biciklističkim stazama. Očekujem da ćemo za dve, tri nedelje imati konkretne planove za dalje – rekao je ataše za saradnju Francuskog instituta Beograd, Bertran Anije.

Do 2030. godine u Kruševcu održivi vidovi putovanja (pešačenje, biciklizam i javni prevoz) treba da budu zastupljeni sa 80 odsto, broj saobraćajnih nezgoda bi trebalo da bude drastično smanjen, dok poginulih lica u saobraćajnim nezgodama ne bi trebalo da bude. To je, izmedju ostalog, predvidjeno Planom održive urbane mobilnosti Grada Kruševca 2017 - 2030. godine, koji je u okviru Evropske nedelje mobilnosti predstavljen javnosti Kruševac je prvi grad u Srbiji koji je sačini ovakav Plan, a vodio se iskustvima evropskih gradova u toj oblasti. - U Planu koristimo reč mobilnost umesto saobraćaj, jer kada kažemo saobraćaj pre svega se misli…

Review Overview

Rejting korisnika 4.63 ( 4 glasova)
x

Proveri i

Na osnovu člana 18. Zakona o predškolskom vaspitanju i obrazovanju (,,Sl.glasnik RS“ broj 18/10, 101/17) i sagledavanja potrebe dece i ...

Trajal bolji od Železničara (2:1)

Odigrano je vanredno, 7. kolo Prve lige Srbije. Trajal je u Kruševcu slavio protiv Železničara sa 2:1Zabeležili su fudbaleri kruševačkog ...

Uz protivepidemijske mere obeležen Dan opštine Varvarin

Svečanom sednicom lokalnog parlamenta kojoj je prethodilo polaganje venaca u Spomen parku „Sastavci“, u opštini Varvarin je kao Dan opštine ...

Skupština o budžetu, novim kadrovima, izveštajima o poslovanju

Nešto više od mesec dana nakon što su novi odbornici seli u klupe lokalne Skupštine, kada je izabrano i novo ...

Narodna stranka Kruševac:Grad mora da se vrati građanima

Kruševac mora da se vrati građanima, a to se može jedino kontrolom trošenja budžetskih sredstava, transparentnim postavljanjem kadrova i uvođenjem ...