Kada se osigurana lica mogu obratiti zaštitniku prava osiguranika?

Postavljeno: 05.11.2017

 Osigurana lica se zaštitniku prava osiguranika mogu obratiti u svim situacijama kada su im povređena prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja, dok je savetnik za prava pacijenata zadužen isključivo za povredu prava iz oblasti zdravstvene zaštite.

Osigurana lica mogu podneti prijavu o povredi prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja, može im se pružiti pomoć u ostvarivanju tih prava,  mogu se i raspitivati  o svojim pravima, te iznositi određene primedbe i predloge.

Zaštitnik prava osiguranih lica, kao i Savetnik za prava pacijenata,  svoja ovlašćenja crpe iz Zakona o pravima pacijenata, pa je osiguranim licima ali i zdravstvenim radnicima, ponekad  teško da naprave razliku između ovih nadležnosti.

-Često se dešava da se pacijenti ali i zdravstveni radnici obrate zaštitniku, odnosno,  savetniku za nešto za šta on nije nadležan. U takvim situacijama ispoljava se tesna saradnja ovih institucija koje u međusobnoj komunikaciji izlaze u susret osiguranicima, odnosno, pacijentima – kaže Živka Jelić, zaštitnica prava osiguranih lica.

Najčešće nedoumice, objašnjava ona, javljaju se u vezi sa tim ko je nadležan da reaguje ukoliko osiguranik, odnosno, pacijent, nije u mogućnosti da zakaže neki pregled ili je nezadovoljan kvalitetom pružene usluge, kao i u vezi primene IZIS-a ili ZUS-a, projekata Ministarstva zdravlja koji su implementirani u ustanovama primarnog, sekundarnog i tercijalnog nivoa zdravstvene zaštite.

Tekst je deo projekta „POD LUPOM – kršenje prava pacijenata i zdravstvenih osiguranika“, koji Novine GRAD realizuju uz podršku Ministarstva kulture i javnog informisanja Republike Srbije.

 

 

Ostale vesti

back-to-top