Građani sami prijavljuju struju jer čitača nema, a rok ističe sutra
Postavljeno: 09.05.2025

Elektrodistribucija Srbije (EDS) saopštila je da je rok za prijavu stanja brojila putem aplikacije „ED Srbije“ produžen do sutra zbog velikog interesovanja korisnika. Kako se navodi, razlog je i promena u načinu očitavanja električne energije, s obzirom na to da zaposleni EDS-a više ne dolaze na teren, već je taj posao prešao u nadležnost EPS-a, koji, kako se čini, još uvek nije stigao da obiđe većinu brojila
Iako dobar deo građana nije ni znao da su nadležnosti promenjene, a još manje da se očekuje da sami očitaju svoje brojilo, aplikaciju „ED Srbije“ je do sada preuzelo gotovo 100.000 korisnika, a oko 60 odsto njih je ovog meseca već prijavilo stanje, navodi se u saopštenju.
Korisnici Android mobilnih telefona mogu instalirati aplikaciju, dok je za ostale dostupan sajt EDS-a „Prijava očitanih stanja“. Postupak prijave uključuje unos šifre mernog mesta, imena i prezimena, stanja brojila i datuma očitavanja, a zatim i obaveznu fotografiju brojila na kojoj mora biti jasno vidljivo stanje koje se prijavljuje. Prijava je moguća i za više brojila, kroz dodatnu opciju u aplikaciji.
Ukoliko korisnici sami prijave stanje do šestog dana u mesecu, biće zaštićeni u smislu da im stanje neće naknadno očitavati čitači. U suprotnom, EPS će u tom slučaju preuzeti očitavanje. Ipak, mnogima još uvek nije jasno kako će to tačno izgledati u praksi i da li će čitači uopšte doći, ali i koji će iznos biti naplaćen u suprotnom, jer mnogi ne žele da sami unose podatke, smatrajući da to nije njihova obaveza. Osim toga, određeni broj građana, naročito starijih, živi sam, nema pametni telefon, ili jednostavno ne zna kako da koristi aplikaciju i samostalno prijavi stanje brojila.
Iako nova praksa podrazumeva veću uključenost korisnika u proces, deo javnosti ostao je zbunjen činjenicom da o promenama nije bilo jasnog i pravovremenog obaveštenja, pa je deo građana tek nedavno saznao da se stanje više ne očitava kao ranije i da je rok za prijavu na njihovoj strani.
Sramota šta se radi u ovoj državi da distribucija nema radnici da čitaju struju pa šta rade šalterski radnici
Sveje to lepo organizovano u naprednoradikalskim glavama.Da netreba možda i sami da otklanjamo kvarove na elektro mreži.Porezi ,takse i na sveto PDVe
Kazu prijavi stanje svog broila za struju, pa mi zovemo danima elek.vojv.Zabalj i niko se ne javlja na telefon.Da li tamo uopste neko radi i neko ce reagovati????
Kako ce stariji,nepokretni,bolesni ljudi očitavti brojilo?
Kako da slikam sat kada nemam ključ od istog?
„Odlično“ je to isplanirano,štedi se na čitačima, kamate na ne plaćene račune..I opet po narodu…Nisam ja radnik Epsa da bih čitala brojilo…Sramota…
Kako da se registrujem na iphon da bih prijavio stanje broji era?
Pa pre 2 dana citali kod starog Merkatora
Ostalo je da uvedu jos da idemo sami da odrzavamo pogonske mreze, i da sami obracunamo struju kako bi oni mogli jos da podignu cenu struje, a mi da placamo.
Ne lažite ja sam čitač već 4 meseci ne čitam od 2019-2024 sam čitao a sad uzela distribucija
Sramota,bruka,da treba da radimo posao za koji nismo placeni i ivalifikovani,Gde je popust EOS za samoocitavanje.Sta da rade oni koji nemaju aplikacuju ili neznaju sa prijave stanje.
Da li je iko obavesten da nece biti ocitavanja
Da…nisu rekli nista i nije tacno da naknadno ocitavaju brojila..meni su 1000kw vise napisali..pa sam morao da nosim stanje…a da slikam br…ne moze jer se ne vidi kad se slika…a oni to da rese nece