Biznis ideje mladih: Pobednik Vukašin Lukić stare ploče pretvara u nove „uspomene“

Postavljeno: 01.01.2022

Pretvaranje starih, izgrebanih gramofonskih ploča u moderne, dekorativne ploče, koje se kače na zid, a preko QR koda mogu da vas povežu sa omiljenom muzikom, pobednička je poslovna ideja na nadmetanju mladih iz Rasinkog okruga. Najbolji startap osmislio je Vukašin Lukić (17), učenik treće godine kruševačke Gimnazije. Takmičenje je organizovao kruševački Ragionalni inovacioni startap centar, koji radi u okviru ovdašnjeg Biznis inkubator centra.

Reč je o biznis ideji kojom se bavim već nekoliko meseci. To je upotreba starih, izgrebanih ploča, koje više ne mogu da se korste na gramofonu, u moderne, dekorativne ploče, koje možete da okačite na zid. Ako volite Metaliku, na primer, teško ćete je naći u prodaji, a na ovakav način svaka pesma, svaki album, izvođač, mogu da se stave na našu ploču. Kupac bira dizajn kakav želi – kazao je Vukašin Lukić prezentujući na finalnom delu takmičenja svoju poslovu ideju pred petočlanim žirijem, sastavljenim od predstavnika kruševačkih privrednih institucija i medija.

To u praksi znači da firma „Vinyl Srbija“ pravi nalepnice sa određenim  dizajnom, stavlja na gramofinske ploče te, ako kupac želi, radi dizajn omota.

Da ovakve ploče ne bi bile samo dekoracija on na omote dodaje QR kod, čijim očitavanjem se na mobilnom telefonu korisnika automatski puštaju pesma, album ili plej lista.  Na isti način se mogu „smestiti“ i fotografije sa letovanja ili nekog važnog događaja, koje u QR kodu ostaju sačuvane i nakon brisanja iz telefona. Očitavaju se jednostavim okretanjem kamere telefona prema kodu.

Na ideju sam došao jer sam želeo na zid svoje sobe da okačim staru ploču, a imao sam, čini mi se, Novicu Zdravkovića, pevača čije pesme ne slušam. Onda smo moj drug Pavle Marković i ja došli na ideju da sredimo tu ploču i tako je sve počelo – ispričao je Vukašin za KruševacGrad.

S obzirom na to da je, nakon pobede na takmičenju, dobio kancelariju na korišćenje u Biznis inkubator centru, plan je da registruju radnju i posvete se daljem razvoju ovog posla.

Ova nagrada mi mnogo znači, ona je potvrda da je ideja dobra i da ima šanse. Kroz ovaj program ravoja poslovnih ideja sam mnogo toga novog naučio i razvio sam neka svoja znanja i veštine – dodaje on.

Kompletna ponuda proizvoda nalazi se na sajtu (https://vinylsrbija.wixsite.com/onlineshop) i instagram stranici (@vinylsrbija).

Međi troje najboljih u ovom ciklusu programa inovativnih startap obuka su Dimitrije Mikarić koji je poslovnom idejom po nazivom „Uvek OK“ osvojio drugo mesto te Marta Mijatović, koja je za projekat Etno selo „Feja“ dobila treću nagradu.

Podsetimo da su učenici srednjih škola iz Rasinskog okruga, koji imaju preduzetnički duh i ideje, prošli inovativne obuke kroz koje je trebalo da unaprede znanja iz preduzetništva, inovacija, kreativnosti i kreiranja poslovnih modela, nakon čega su imali kamp u hotelu Ravni gaj kod Knića. Njih 13-oro, koji su sačinili najbolje biznis predloge, dobilo je priliku da ih pred pomenutim žirijem predstavi, boreći se za jednu od prve tri nagrade.

Visoka poslovna škola strukovnih studija “Prof. dr Radomir Bojković” je za pobednika obezbedila vaučer na 800 evra,  koji može da iskoristi za studiranje na toj visokoškolskoj ustanovi. Za drugo mesto vaučer iznosi 400 evra, a za treće 240 evra. Mentorski tim je pobednike nagradio džeparcem od 10.000 dinara za pobedničku biznis ideju, odnosno 5.000 dinara za drugo i 3.000 dinara za treće mesto.

J.B.

 

Ostale vesti

back-to-top