Prošla godina uspešna za Henkel

Postavljeno: 27.02.2016

U 2015. godini, Henkel je ostvario prodaju u iznosu od 18,089 milijadi evra, što je za 10,1 odsto više nego u prethodnoj godini, dok je godišnji neto prihod porastao za 18,4 odsto, sa 1,662 milijardi evra na 1,968 milijarde evra, saopštavaju iz ove kompanije

Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj strane razmene i akvizicije/prodaje, zabeležio je značajan rast od 3 odsto. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji je uvećan za 11,5 odsto, na 4,88 evra, a predloženo povećanje dividende na 1,47 evra po prioritetnoj akciji.

„Protekla 2015. godina je bila veoma uspešna za Henkel. Uprkos teškom ekonomskom okruženju, ostvarili smo snažan finansijski učinak i zabeležili dvocifrenu stopu rasta prodaje i prihoda“, izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted.

Sva tri poslovna sekrtora zabeležila su snažan ogranski rast. Tržišta u razvoju nastavila su da budu glavni pokretači rasta kompanije, naglasio je Rorsted. Sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio organski rast prodaje od 4,9 odsto. Sektor Beauty care 2,1 odsto, a sektor Adhezivi tehnologije 2,4 odsto.

Premda je prodaja u regionu Istočne Evrope pala na 2,7 milijardi evra usled pada vrednosti ruske rublje i drugih valuta u regionu, organski rast prodaje je iznosio 7,3 odsto, a poslovni rezultati u Turskoj i Rusiji su posebno doprineli tome.

Takođe je zabeležen značajan rast prodaje na tržištima u razvoju u Istočnoj Evropi. U regionu Afrike, Bliskog istoka, Južne Amerike i Azije (bez Japana) prodaja je porasla na 7,8 milijardi evra, navodi se u saopštenju Henkela.

Ocenjujući perspektive poslovanja u 2016. godini, Rorsted je rekao da su ekonomsko i političko okruženje i dalje su veoma izazovni, ali da će Kompanija nastaviti da se prilagođava uslovima različitih tržišta, te da će raditi na tome da bude još konkurentnija i efikasnija.

„Nakon tri godine primene naše strategije, na dobrom smo putu da ostvarimo naše glavne ciljeve za 2016. godinu“, ocenio je on.

Henkel očekuje organski rast prodaje od 3 do 4 odsto u poslovnoj 2016. godini. U poređenju sa ciframa iz 2015. godine, očekuje se da će korigovani prihod od prodaje (EBIT) porasti na oko 16,5 odsto i da će korigovani prinos po prioritetnoj akciji zabeležiti porast između 8 i 11 odsto.

Ostale vesti

back-to-top