Novine u zakazivanju specijalističkih pregleda

Postavljeno: 02.06.2016

Specijalističke preglede i dijagnostičke procedure , zahvaljujući novom integrisanom informacionom sistemu i aplikaciji “Moj doktor” od sada će zakazivati izabrani lekari u domovima zdravlja. Na sajtu “Moj doktor” u svakom trenutku mogu se videti slobodni termini izabranih lekara i doktora specijalista, , kao i termini dijagnostičkih procedura na određenim aparatima

vesnasgPrema rečima direktorke kruševačkog Doma zdravlja, Vesne Stević Gajić, novi način zakazivanja specijalističkih pregleda i dijagnostičkih procedura ( mamogarfija, rentgen, ultrazvučni pregled…) primenjuje se je u Kruševcu od pre mesec dana.

Važno je da građani znaju je da pregled kod specijaliste izabrani lekar zakazuje u dogovoru sa pacijentom , u prvom slobodnom terminu koji pacijentu odgovara – kaže ona, dodajući da novi sistem zakazivanja pre svega ima za cilj da olakša pacijetima dolazak na specijalističke preglede.

– Za ovaj period, pre uvođenja elektronskog zakazivanja, veliki broj termina popunjen je starim načinom zakazivanja. To u ovom trenutku otežava zakazivanje, ali se narednom periodu očekuje potpuni prelazak na elektronsko zakazivanje, kao i veći broj slobodnih termina.

U međuvremenu, svi termini koji su već zakazani, nevezano od sistema zakazivanja, biće ispoštovani -naglašava ona, uz napomenu da se zakazivanje specijalističkih pregleda i dijagnostičkih procedura odnosi se na sve zdravstvene ustanove u Srbiji, s tim što se uputi za ustanove van matične filijale, kao i do sada, overavaju u Filijali za Rasinski okrug Kruševac Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.

Direktorka Stević Gajić ističe i to da se pregledi hitnih stanja kao i do sada obavljaju bez zakazivanja. Takođe, pregledi i dijagnostičke procedure koje moraju da se obave u određenom roku ( u kom nema slobodnih termina) upućuju se na pregled, uz obaveznu napomenu na uputu “bez termina” i obrazloženje zbog čega i u kom roku treba da se obavi traženi pregled.

Plan Ministarstva zdravlja je i da se pacijentu olakša put na svim nivoima zdravstvene zaštite.

Ukoliko je, na primer, pacijent upućen na pregled kod interniste, a on utvrdi da mu je potreban pregled gastroeneterologa i dodatna laboratorijska dijagnostika, internista daje uput za gastroenterologa i laboratoriju, a pacijnet se izabranom lekaru vraća tek kadaobavi tražene preglede, radi propisivanja terapije – objašnjava ona, uz podsećanje da se pregledi kod izabranog lekara, do implementacije novog elektronskog kartona, i dalje zakazuju na stari način, lično ili putem telefona.

Svi lekari, bilo da je reč o izabranim lekarima ili specijalistima, u obavezi su da od prvog do petog u mesecu dostave svom načelniku spisak svojih slobodnih termina koji se na sajtu “Moj doktor” postavljaju do desetog u mesecu. Sajt je dostupan svim građanima i oni u svakom trenutku mogu da imaju uvid u termine lekara iz svih zdravstvenih ustanova u Srbiji.

Direktorka Doma zdravqa ističe da su svi lekari u toj zdravstvenoj ustanovi dobili kompletna uputstva , da su edukovani za novi način zakazivanja pregleda.

Eventualni problemi rešavaju se u saradnji sa drugim zdravstvenim ustanovama i resornim ministarstvom. Suština je, kako ističe Stević Gajić, da na kraju nijedan pacijent ne sme i neće ostati bez potrebnog pregleda ili dijagnostičke procedure.

D.P.

Ostale vesti

back-to-top