Duplo manje instruktora

Postavljeno: 06.02.2016

NOVIM Zakonom o bezbednosti saobraćaja broj auto-škola u Srbiji se smanjio sa 900 na 448. Od početka godine do sada je katanac stavilo još 46 škola. Bez posla je ostalo skoro dve hiljade ljudi. Posledice propisa ne trpe samo auto-škole, već i celo društvo jer na drumove ne šaljemo vozače bezbedne po sebe i druge – rekao je juče generalni sekretar Privredne komore auto-škola Srbije Petar Rašeta.

Tako smo došli u situaciju da auto-škole obučavaju u proseku samo za 3,3 kategorije – objašnjava Rašeta. – To u praksi znači da ko hoće da polaže za neku manje traženu kategoriju, mora da putuje i do 300-400 kilometara do auto-škole koja vrši tu obuku. Obuku za čak dve kategorije – M (motokultivatori) i D1E (mali autobus sa prikolicom) ne nudi nijedna auto-škola u Srbiji. Obuku za vozača traktora nema nijedna škola u više od pola regiona Srbije.

Kandidati za vozače su na mukama, baš kao i auto-škole, zbog novog načina polaganja praktičnog dela ispita koji se primenjuje od Nove godine.

– Samo još Albanija, među evropskim zemljama, insistira da se praktična nastava i polaganje održava isključivo na kompjuterima. Uvođenje tog informacionog sistema je debelo koštalo auto-škole, a ima mnogo nedostataka. Umesto sedam do osam kandidata u radnom danu, ispit polažu do tri kandidata – objašnjava Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda.

Poseban problem su i poligoni. Ako se oni ne usklade sa zakonom do 26. oktobra ove godine, u Beogradu, gde je zemljište najskuplje i nema dovoljno mesta za poligone, sve auto-škole bi mogle da obustave rad.

Izvor: Ozonpress

Papreni cenovnici

Država je propisala minimalnu cenu obuke, ali bez PDV. – Tako su neke škole koje nisu u sistemu PDV favorizovane – tvrdi Rašeta. – Pritom bi i obuka mogla da bude jeftinija jer imamo nepotrebnih 40 časova teorijske obuke (14.000 dinara) i još nepotrebniji ispit Prve pomoći (8.500 dinara). Propisana minimalna cena za praktični deo obuke je 39.000 dinara.

Ostale vesti

back-to-top